Tijdens het IMU event in 2019 werd op een gegeven ogenblik Joshua Kaats op het toneel geroepen. Tijdens een kort interview van 15 minuten on stage vertelde Joshua over zijn verdienmodel. Hij verdient geld met websites waar hij spullen verkoopt die hij d.m.v. dropshipment bij de koper laat bezorgen. Daar verdient hij bakken met geld mee. Hij heeft zijn eigen Dropshipment Academy opgericht waarin hij anderen helpt om ook geld te verdienen d.m.v. dropshipment. Ik was erg nieuwsgierig en ben me gaan verdiepen. Hieronder daarover meer.
Kennisbank: Wat is dropshipment?
Kort door de bocht
Ik ben begonnen met het lezen van zijn e-book 'De Dropship Blauwdruk'. Met als subtitel: start jouw eigen webshop zonder voorraad aan te houden. Vier simpele stappen. Ook zonder kennis en ervaring.
Het e-book bevat 25 bladzijden waarvan 16 echt met inhoudelijke tekst. De opmaak is heel mooi gedaan en het boek leest makkelijk weg. Hieronder deel ik de 4 stappen met je. Deze stappen worden in het e-book verder uitgelegd.
- Vind de juiste producten
- Maak een professionele webshop
- Stuur bezoekers naar jouw webshop
- Automatiseer je business.
Alarmbellen
Toen ik het mailtje kreeg met daarin de download link voor het e-book werd ik geattendeerd op o.a. zijn gratis dropshipping training. In deze training leert Joshua je de basics van het online geld verdienen. Als Hollander vind ik gratis altijd interessant. Ik heb me dan ook opgegeven voor deze gratis training. Het bleek een twee uur durende "live" webinar te zijn. Voordat het webinar startte werd al via de mail duidelijk gemaakt dat er heel veel interesse was. Te veel voor het webinar software systeem, dus niet iedereen kon het webinar bijwonen (volgens hun). Het webinar werd gehost via Webinarjam. Tijdens het webinar vertelde Joshua dat hij Eelco de Boer als mentor heeft. Dat liet bij mij een waarschuwend belletje rinkelen. In mijn allereerste blog schrijf ik over mijn, minder positieve, bevindingen over Eelco's 'leven van internet' masterclass.
Nog zo makkelijk niet
Joshua praatte heel snel en de slides vlogen om mijn oren, maar het was goed bij te benen. Door de snelheid heb ik vluchtige aantekeningen gemaakt. Hieronder een samenvatting van het een en ander.
- Kies een niche (ookwel productgroep) waar voldoende dropship leveranciers voor te vinden zijn. Joshua heeft een gratis 'goldmine inspiratie lijst' gemaakt met daarop 77 niche ideeën. Deze werd mij toegezonden na het webinar. Plus het document 'goldmine list'. Dit is een Excel document waarin je makkelijk overzicht kunt houden van je onderzoek naar de beste productgroep.
- Zoek binnen deze niche producten die meer kosten dan €200 (verkoopprijs), zodat de marge groter is en je minder klanten nodig hebt voor hetzelfde resultaat vergeleken met laag geprijsde producten. Je kunt bijvoorbeeld zoeken via Google Ads.
- Er moet ook voldoende zoekvolume zijn op dit product of type/model. Zeg 10.000 per maand. Dit kan je opzoeken via Google Shopping Campagnes.
- Kies een productgroep waar geen zwaargewicht merk achterstaat die de markt kan domineren, omdat ze beschikken over bakken vol met geld voor marketing.
- Op zoek naar goede zoekwoorden? Joshua gebruikt Ubersuggest van Neil Pattel.
- Joshua adviseert een webshop te maken via Shopify, want deze ziet er professioneel uit.
- Maak eerst een website, vul hem met plaatjes van internet en informeer dan bij een Nederlandse dropshipment leverancier of deze zaken met jou wil doen.
- Vind goede, betrouwbare leveranciers. Joshua zelf is niet zo tevreden over Big Buy.
- Maak een salesplan. Zorg voor de juiste bezoekers. Investeer in betaald adverteren.
Slecht voor mijn hart
Tijdens het webinar werd al verteld dat als je alle ins en outs wilt weten je kunt opgeven voor deelname aan de High Ticket Academy. Normaal kost deze toegang €3.000 maar nu, speciaal voor alle webinar volgers, €1.497 met lifetime access. Ik krijg dan al bijna een hartverzakking achter de computer.
Je krijgt er wel heel veel extra's gratis bij zoals:
- High ticket coaching. Normaal €1.500
- Toegang tot de high ticket family. Dat is een online community. Normaal €1.500
- Case study: Winstgevende webshop. Waarde €15
- Premium leveranciers script. Tips over hoe je leveranciers moet benaderen. Waarde €500
- Cursus: De succesformule. Waarde €1.000
- Cursus: Platinum partner secrets. Waarde €100.000 Dit bedrag is zo hoog, omdat Joshua zelf lid is van een Tony Robbins club die jaarlijks €85.000 kost. De kennis die hij daar op doet deelt hij met zijn achterban.
- Cursus: facebook ads blueprint. Waarde €1.000
En dit allemaal voor €1.497 Ik vind het super veel geld en heb de aankoop niet gedaan. Al was het misschien wel een leuke case study voor mijn eigen website geweest.
Ik heb inmiddels al meerdere webinars meegemaakt en begin onderhand webinar moe te worden. De reusachtige kortingen en geweldige aanbiedingen maken mij alleen maar meer achterdochtig. Toch hoop ik uiteindelijk een betaalbare tip te krijgen waar ik echt iets mee kan. Iets wat mijn leven een positieve wending geeft. Iets waarmee ik vooruit kan, en een verschil in de wereld kan maken.
Liefs, Marjolein
P.s.: Stop met denken. Start met doen. Gooi nu het roer om! Het is altijd het juiste moment.
Reactie plaatsen
Reacties